خرید کیت ویتامین دی الایزا – همه چیز در مورد Elisa Vitamin D

کیت تشخیص ویتامین D- کیت ویتامین D
3
(2)

تست ویتامین دی یک آزمایش خون ساده است که به دکترها یا استفاده از کیت ویتامین ِD، سطح Vitamin D در بدن فرد را اندازه گیری کنند. این آزمایش از طریق نمونه خون برای بیمار انجام می شود و سطح Vitamin D در آن اندازه گیری می شود. نتایج آزمایش بر روی برگه به مراجعه کننده نشان داده می شود. برای انجام آزمایش تست ویتامین D ، اندازه گیری سطح هورمون Vitamin D در بدن فرد را از طریق نمونه خون بررسی می کند. کیت ویتامین دی با نام‌های دیگری مانند کیت تشخیص ویتامین D، کیت 25 هیدروکسی ویتامین D و کیت ویتامین D3 در بازار تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی نیز شناخته می‌شود.  برای برخی از افراد نسبت به دیگران احتمال اینکه به کمبود ویتامین دی دچار شوند بیشتر است، برخی از این افراد شامل نوزادان، کودکان زیر ۴ سال، بانوان باردار و شیرده، و افراد بالای ۶۵ سال هستند. با توجه به مطالبی که در مورد اهمیت میزان ویتامین دی در بدن گفته شد، خرید کیت ویتامین دی (D) برای آزمایشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد.

کیت ویتامین D الایزا

کیت ویتامین ِD بر اساس تکنیک الایزا یکی از محبوب‌ترین کیت‌های آزمایشگاهی است و علت آن دقت نسبتا بالای این دسته از کیت ها است. برای این کار، نمونه خون بیمار گرفته می‌شود و سپس با روش الایزا، میزان ویتامین D در خون فرد اندازه گیری می‌شود. این آزمایش به دلیل دقت و حسایت بالایی که دارد، توسط پزشکان بسیاری استفاده می‌شود.

بروز نتایج اشتباه در نتیجه آزمایش می‌تواند روند درمانی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. با استفاده از کیت ویتامین D الایزا، پزشک به کمک عدد گزارش شده و افزایش میزان این هورمون از حد استاندارد، روش درمانی و مراقبت‌های خاصی را به بیمار تجویز می‌کند. روش آزمایش هم بسیار ساده و سریع است. ابتدا، نمونه خون بیمار گرفته می‌شود، سپس روی نمونه آزمایش اعمال می‌شود تا نتیجه حاصل شود.

علائم کمبود ویتامین D در بدن

چرا کیت سنجش ویتامین دی یکی از پرمصرف ترین کیت های آزمایشگاه است؟

کیت ویتامین ِD یکی از پرمصرف‌ترین کیت‌های آزمایشگاهی است، زیرا Vitamin D برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مرتبط با کمبود ویتامین D مانند اوستئوپوروز بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، برای برخی از افراد نسبت به دیگران احتمال کمبود ویتامین D بیشتر است، برخی از این افراد شامل نوزادان، کودکان زیر ۴ سال، بانوان باردار و شیرده، و افراد بالای ۶۵ سال هستند. به همین دلیل، کیت سنجش ویتامین D برای پزشکان بسیار مفید است تا بتوانند سطح ویتامین D در بدن بیماران خود را اندازه گیری کنند و در صورت نیاز، درمانی مناسب را به آنها تجویز کنند. علاوه بر این، کیت سنجش ویتامین D با دقت بالا و به روش‌های ساده و سریع انجام می‌شود که باعث می‌شود از آن در آزمایشگاه‌ها بیشترین استفاده را ببرد.

نقش های مهم ویتامین دی در بدن

ویتامین دی نقش مهمی در تقویت پاسخ ایمنی دارد. این ماده دارای خواص ضد التهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است و برای فعال سازی دفاعی سیستم ایمنی بسیار مهم است. ویتامین دی برای تقویت عملکرد سلول های ایمنی، از جمله سلول های T و ماکروفاژها، که از بدن شما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند، شناخته شده است.

نقش ویتامین دی در پیشگیری از ابتلا به سرطان

ویتامین دی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد از آنجا که ویتامین دی نقش مهمی در تقسیم سلولی سالم، رشد و نمو سلول ها دارد، تصور می‌شود که ممکن است در جلوگیری از رشد سلول‌ های سرطانی نیز نقش داشته باشد.

نقش ویتامین دی در بیماری قلبی و فشار خون بالا

یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی مجموعه ای از شرایط است که به عنوان سندرم متابولیک شناخته می شود. این مشکلات شامل فشار خون بالا، مقاومت به انسولین، چاقی مخصوصا چاقی شکمی، تری گلیسیرید بالا و HDL پایین است.

میزان طبیعی ویتامین دی در بدن چقدر است؟

مقدار توصیه شده روزانه برای ویتامین دی ۸۰۰ واحد بین المللی IU  یا ۲۰ میکروگرم در روز برای همه بزرگسالان و کودکان بالای ۴ سال است. برای کودکان ۱ تا ۳ ساله، ۶۰۰ IU یا ۱۵ میکروگرم در روز است .

علل کمبود ویتامین D در بدن

  • افرادی که در عرض ‌های جغرافیایی شمالی زندگی می‌کنند، جایی که تابش آفتاب در زمستان محدود است.
  • افرادی که مدت زمان کافی در زیر نور خورشید قرار نمیگیرند.
  • افراد دارای پوست تیره چون رنگدانه ملانین توانایی پوست برای ساخت ویتامین دی را در پاسخ به قرار گرفتن در معرض نور خورشید کاهش می دهد.
  • چاقی یا کمبود وزن
  • افرادیکه نارسایی کلیه دارند کلیه ها نمی توانند ویتامین دی را به شکل فعال آن تبدیل کنند.
  • عدم تحرک بدنی
  • برخی مشکلات پزشکی از جمله بیماری کرون، فیبروز کیستیک و بیماری سلیاک می‌‌‌‌تواند بر توانایی روده شما برای جذب ویتامین دی تأثیر بگذارد.
  • افراد مسن
  • داشتن جهش های ژنتیکی خاص نیز می توانند فرد را در معرض خطر کاهش سطوح ویتامین دی قرار دهند.
  • مصرف مکمل ها و استفاده از غذاهای غنی شده مانند شیر راه های خوبی برای افزایش مصرف و سطح ویتامین دی خون این افراد هستند.

خرید کیت vitamin D الایزا

جهت خرید کیت Vitamin D الایزا می توانید با شمار ثابت شرکت رادمان تشخیص پارس ۸۸۵۴۹۷۶۰ تماس برقرار کنید.

نتیجه گیری‌

اگرچه Vitamin D به طور طبیعی در پوست بوسیله نور خورشید تولید می شود، اما بسیاری از افراد در معرض کمبود ویتامین D هستند، به ویژه در مناطقی با کمبود نور خورشید، مانند مناطق دورافتاده یا در فصول سرد و کم نور. افراد با رژیم غذایی کمبود کلسیم و ویتامین D، افراد مسن و بیمارانی که برای مدت طولانی به تعویض کلیه نیاز داشته اند، نیز بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند. آزمایشگاه ها با استفاده از کیت ویتامین ِD از افراد آزمایش هایی می‌گیرند تا میزان آن را در بدن تشخیص دهند.

این نوشته تا چه اندازه برای شما مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کن تا امتیازت رو ثبت کنی!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد رای دهندگان 2

هنوز کسی رای نداده اولین نفری باش که رای میده!

LinkedIn
Print
Email
آخرین مطالب
با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین مطالب با‌خبر شوید !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا